preloader
Przejdź do głównej treści
870500b3bb9e4668509606712433da6ef75f85

870500b3bb9e4668509606712433da6ef75f85

Haditaghi: Iran zbojkotuje Mundial

Kanadyjski biznesmen przekazał za pośrednictwem mediów społecznościowych bardzo istotną informację dotyczącą nadchodzącego mundialu. Według jego słów, reprezentacja Iranu zamierza zbojkotować mistrzostwa świata, które w 2026 roku odbędą się w USA, Kanadzie i Meksyku. Decyzja ta jest bezpośrednią reakcją na sobotni atak Stanów Zjednoczonych oraz Izraela na Iran.

Alex Haditaghi poinformował, że odbył rozmowy z kilkoma zawodnikami tamtejszej kadry narodowej. Piłkarze mieli zadeklarować, że nie wezmą udziału w nadchodzącym turnieju. Haditaghi przyznał, że nie byłby zdziwiony, gdyby inne reprezentacje podjęły podobną decyzję, nawiązując przy tym do atmosfery towarzyszącej igrzyskom olimpijskim w Berlinie w 1936 roku.

Reprezentacja Iranu wywalczyła już sportowy awans na światowy czempionat. Zgodnie z oficjalnym terminarzem, drużyna miała rozegrać swoje mecze grupowe właśnie na stadionach w Stanach Zjednoczonych – dwa spotkania zaplanowano w Inglewood, a jedno w Seattle. W obliczu ostatnich wydarzeń politycznych występ Irańczyków w turnieju stoi pod dużym znakiem zapytania.

Iran wywalczył sobie awans na mundial za sprawą wygrania grupy „A” w kwalifikacjach. Rywalizując z Uzbekistanem, Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, Katarem, Kirgistanem i Koreą Północną, zaliczyli bilans siedmiu zwycięstw, dwóch remisów i tylko jednej porażki (z Katarem). Ich selekcjonerem od marca 2023 roku jest 62-letni Amir Ghalenoi, a najwyżej wycenianym zawodnikiem 27-letni skrzydłowy Mehdi Ghayedi z Al-Nasr.

profil-jpg

Źródło: własne Wyświetlenia: 3740

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.

* Komentarze w serwisie www.PogonSportNet.pl zamieszczane przez jego użytkowników są ich prywatną opinią. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli jednak administratorzy dostrzegą naruszanie dóbr osobistych, zmuszeni będą do usunięcia komentarza, a w przypadku powtarzania się sytuacji, zablokowania konta użytkownika.

Komentarze (26)

murin77

murin77

(17837/18000) 02.03.2026 13:00

Ludzie w Iranie powinni to wykorzystać i pogonić reżim. Wrócić do tego jak było w latach 70 to był kiedyś naprawdę piękny i wolny kraj. Tylko to może być strasznie trudne bo w baniach trudno przestawić ludziom gdzie jest normalność. W Rosji też potrzeba lat aby zaczęli myśleć normalnie, a nie łykać kłamstwa i propagandę.

pawel

pawel

(64047/72000) 02.03.2026 13:18

Brzmi to tak jakby to Alexa decyzja byla...:) Swoja droga fajnie jakby wiecej krajow dolaczylo do bojkotu i zepsulo jankesom turniej. Przy czym,ze nie sadze aby to bylo mozliwe. Przeciez oni zawsze walcza o wolnosc i demokracje ...

1962

1962

(62491/72000) 02.03.2026 13:19

Obalenie rezimu jest jak najbardziej słuszne. Teraz ludność powinna wziąć sprawy w swoje ręce i przejąć władzę, zorganizować demokratyczne wybory, usunąć bojówki terrorystyczne i będą mieć bajeczny kraj. A czy bojkot? To prędzej FIFA powinna w tej chwili wycofac Iran z Mundialu, wstawiając jednocześnie kraj z kolejnego miejsca grupy eliminacyjnej. Podobna sytuacja była z Jugosławią, kiedy wybuchła tam wojna. Weszła wtedy za nią Dania i zdobyła mistrza Europy

pawel

pawel

(64047/72000) 02.03.2026 13:30

Nie badzmy latwowierni,ze chodzi o obalenie jakiegokolwiek rezimu. Iran, podobnie jak Wenezuela ma najwiecej ropy na swiecie. Trzeba teraz koniecznie te rope ,,wyzwolic'' zeby byla demokratyczna... A przy okazji wyczyscic Izraelowi podworko z niewygodnych sasiadow. W Palestynie sami sobie swietnie poradzil stzrelajac do dzieci i kobiet. W Iranie nieodzowna jest juz jednak pomoc wielkiego brata ze szlachetnym jak krysztal prezydentem Trumpem ,ktory przeciez jeszcze nie tak dawno chcial otrzymac pokojowa nagrode Nobla ...... Dobra koniec politykowania na stronie Pogoni. Sorki... ;)

Misiek1948

Misiek1948

(30449/36000) 02.03.2026 13:47

Obrzydliwy reżim to jedna kwestia, metoda obalenia to kolejna kwestia. Mi osobiście ani ten nieludzki reżim niepodoba, ani to w jaki sposób się go likwiduje. Na razie trwa eskalacja. Najbardziej szkoda zwykłych ludzi - cywilów. Jeśli chodzi o kolejne piłkarskie kwestie Golizadekh miał nie przedłużać umowy z Lechem i wrócić do ojczyzny. Czy w tej sytuacji dalej będzie chciał? A może zechce współpracować ze swoim rodakiem Alexem i trafi do nas?

marcinnn

marcinnn

(44447/48000) 02.03.2026 13:48

Wojny karteli w Meksyku, teraz agresja Stanów i Izraela na Iran. Czarno widzę ten mundial. W zasadzie nawet będzie mnie cieszyć jak tam się coś mocno popyerdoli. Te Mundiale już przestały być organizowane dla zwykłych kibiców z pasją. To powoli robi się rozrywka dla elit. A Jankesi za mało chyba po głowie dostali w Azji do tej pory, skoro zabierają się za Iran. Niech naszych polityków ręka boska chroni wysyłać tam naszych żołnierzy.

marcinnn

marcinnn

(44447/48000) 02.03.2026 13:51

Podwędzenie Golizadeha z Lecha to byłoby coś pięknego l. Widać, że Alex myśli żeby wykręcić innemu polskiemu klubowi taki numer i wyciągnąć z niego znaczącego piłkarza. To jest bardzo trudne, ale w końcu coś ustrzeli ????

1962

1962

(62491/72000) 02.03.2026 13:51

A jeśli chodzi o sam Mundial, to na miejscu FIFA głęboko bym się zastanowił, czy przy obecnej sytuacji w Meksyku, to dobre miejsce do rozgrywania mistrzostw Świata

pawel

pawel

(64047/72000) 02.03.2026 13:53

@marcinnn Dla mnie mundial umarl w momencie gdy zostal przyznany Katarowi .... Poza tym wyroslem z ogladania pilki w TV. Nudne. Jedyny wyjatek robie dla Pogoni ale tu nie chodzi tylko o futbol a wlasnie o ..Pogon ;)

El Profesor

El Profesor

(13966/18000) 02.03.2026 14:04

ZGADZAM SIĘ Z UŻYTKOWNIKIEM @pawel (musiałem to wykrzyczeć, bo nieczęsto się to zdarza). Zaatakowanie Iranu nie wynika z chęci obalenia reżimu, ani posiadanej broni jądrowej przez Iran, ani możliwości dotarcia irańskich rakiet balistycznych do USA. Tak naprawdę Trump nie poda żadnego racjonalnego powodu ich udziału w tej bójce Izraela. Bo nie ma. Netanjahu go do tego namówił podczas ostatniego spotkania. Dawno zostało to ustalone, stąd takie maszkaronki, jak napaść USA na Iran, z którym się oficjalnie prowadzi negocjacje (za pośrednictwem Omanu), co jest żenujące. A FIFA nie perzeniesie mundialu, przecież Infantino to przyjaciel Trumpa. Dopiero co wręczył mu Pokojową Nagrodę FIFA. Poza tym ostatnio zagwarantował bezpieczeństwo kibiców w Meksyku :)

pawel

pawel

(64047/72000) 02.03.2026 14:14

@El Profesor W punkt. Dobry wpis. I nie tylko dlatego,ze sie ze mna ZGADZASZ ;)

1962

1962

(62491/72000) 02.03.2026 14:34

@pawel @El Profesor Macie 100% racji

Andre

Andre

(19176/24000) 02.03.2026 14:52

Ja tym razem też się z Pawłem zgadzam w stu procentach. Tam gdzie Amerykanie wprowadzają demokrację, tam tylko wojny i zniszczenia, jeśli Izrael im pomaga dochodzi do tego ludobójstwo.

Czad

Czad

(16318/18000) 02.03.2026 15:10

W zależności od wyników baraży Polska reprezentacja również podejmie decyzję o przystąpieniu lub bojkocie MŚ. Jeśli odpadniemy to zbojkotujemy imprezę, jeśli wygramy to nie.

saintsinner

saintsinner

(28130/36000) 02.03.2026 16:41

@murin77 qfa ty tak na serio czy to byl tylko zart? Tak te wolne kraje juz sa w Iraku, Syrii, Libii, Afganistanie ... Obalaja rezim przez bombardowanie szkoly i mordowanie ponad 150 dzieciakow.

k0r

k0r

(77991/96000) 02.03.2026 16:44

Nie wiem po co to @Daniel tu wrzucasz… Co to ma wspólnego z Pogonią? Alex jest aktywny na wielu polach. I ma do tego prawo. To całkiem zrozumiałe. Ale ani nie jest szefem irańskiego związku piłkarskiego, ani nie ma u nas żadnego reprezentanta. Po uj tu polityka? Stosownych platform jest od groma i trochę. PS. Oczywiście opinię nt. żydowskich podżegaczy i zbrodniarzy posiadam.

Alchemik

Alchemik

(59795/72000) 02.03.2026 17:09

Panie Alex.....Nasz Zbawco....mniej polityki więcej starania o dobro drużyny by Trener Tomasberg miał kim grać...teraz wypadnie nam Karol ....o Szwedzie nie wspomnę... Wiem każdy ma prawo do swojej oceny sytuacji ale.....nie mieszajmy sportu do polityki.... ... Każda wojna jest zła i nie potrzebna.. są ofiary po obu stronach konfliktu. .tylko politycy siedzący w ..gabinetach maja polewkę... ... A wracając do Iranu ..to sami powinni sobie poradzić....... Choć ropa zawsze będzie przeszkadzać w demokracji....

Maciek

Maciek

(40964/48000) 02.03.2026 18:26

Jak dla mnie wyyebaksa. Szkoda ze nie chcieli bojkotowac mundialu jak miesiac temu tamtejsze wladze spacyfikowaly protestujacych i zabily wedlug nieoficjalnych danych w calym Iranie ponad 10 tysi ludzi.

Greg Yzer

Greg Yzer

(8950/9600) 02.03.2026 18:31

Alex, Boss. Nie żartuj. Drabinka może doprowadzić do dobrego meczu USA-Iran. Nie przesadzajmy. Kolejna sprawa, to fakt, że w Iranie reżim. To co nie chcesz normalnego demokratycznego kraju z prawem dla kobiet i spokojnym przepływem ludzi i kapitału ? Trump dobrze robi. 1.Maduro 2.Attollah. Kto 3? Stawiam na grubaska z Korei albo tego durnia samozwańczego cara rassijii. Dobrze się zastanów Alex. Reza Pahlawi byłby dobrym kandydatem do objęcia władzy w Persji i co istotne powrót MONARCHII :-) Trzymam za to kciuki

murin77

murin77

(17837/18000) 02.03.2026 18:53

saintsinner Sorki ale ja nic nie poradzę, że nie zrozumiałeś komentarza.

Maciek

Maciek

(40964/48000) 02.03.2026 20:17

saintsinner- nie przesadzaj.Sami wyrzynaja swoich obywateli zs byle co.Wpyerdol ( minimum) i odsiadka za noszenie wlosow na wierzchu lub odslonieta twarz.Mowa o kobietach. Inna sprawa jest taka ze wszedzie tam gdzie jankesi wprowadzali " pokoj" zawsze szlo odwrotnie.Przyklad Irak i Afgan.W Iraku jak krolowal Saddam i trzymal krotko za morde to byl spokoj, jak go odyebali to burdel jest do dzisiaj.To samo w Affanie.Napyerdalanka jest do dzisiaj. Tak wiec i dobrze i nie dobrze ze ich tam doyebali. Teraz tam " demokracja" zamieni sie w kilkuletni terror.Takie to spoleczenstwo.Dobrze ze daleko stad.My sie lepiej martwmy ta ruska szmata na wschodzie.

murin77

murin77

(17837/18000) 02.03.2026 20:52

Maciek. ????

Pogoń Fan fo'Life

Pogoń Fan fo'Life

(57250/72000) 02.03.2026 23:38

@pawel Aż ciężko mi to przyznać…. … …zgadzam się z Twoim tokiem rozumowania w tej kwestii. Poza tym, dajmy już pomarańczowemu tego Pokojowego Nobla, Nikt nie wie kto będzie następny. Ale najważniejsze: POLITYKA OUT ZE STADIONÓW!!!!

lufus86

lufus86

(123/200) 02.03.2026 23:51

Prawda jest taka, że oprócz Rosji, poza wszystkimi rozgrywkami, powinien być też Izrael oraz USA.

BanjaminN.

BanjaminN.

(1327/1600) 03.03.2026 06:35

1) Po cholerę ten tekst się pojawił tu na stronie. Co poglądy polityczne Vahida mają z naszą Pogonią wspólnego? Kogo interesuje propaganda islamska? Przypominam wam że żyjemy w Polsce, w katolickim kraju!! 2) Wszystko wskazuje na to że Pan Prezes to skrajny ekstremista, a może nawet islamista. Jego teksty wpisuje się w ideologiczną ramę narracji prorządowej (Państwa Islamskiego Iranu) i anty-USA/anty-Izrael, jego ekstremizm i język nienawiści są bardziej charakterystyczne dla propagandy internetowej i radykalnych środowisk. 3) Vahid pisze większość swoich tekstów w bardzo agresywnej formie, pełnej nienawiści, potencjalnie dezinformuje i celowo kłamie, piszę w stylu propagandowym, używa skrajnych emocji, jego wpisy mają charakter ideologiczny, używa języka nienawiści i dehumanizacji. Moim zdaniem ten człowiek jest bardzo niebezpieczny i legalność jego pobyty w Polsce powinna być w trybie natychmiastowym zweryfikowana. I jeszcze raz powtarzam: Żyjemy w Polsce, w Katolickim kraju! ????????????????

Herta

Herta

(93481/96000) 06.03.2026 12:29

bardzo mnie interesuje czy AH, w jakikolwiek sposób odniósł się do sytuacji kobiet w Iranie i generalnie do sytuacji zwykłych obywateli, którzy chcieliby żyć NORMALNIE, a nie w wyznaniowym piekle.