Aktualności

Seria kilkudziesięciu modułów szkoleniowych, prowadzonych przez polskich i zagranicznych ekspertów, zgromadziła przedstawicieli polskiej piłki profesjonalnej na dorocznej konferencji klubów Ekstraklasy. Towarzyszyło jej Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Ekstraklasy, które jednogłośnie zatwierdziło sprawozdania finansowe oraz udzieliło absolutorium członkom Zarządu i Rady Nadzorczej za rok pokrywający się z sezonem 2024/2025.


W konferencji wzięli udział członkowie zarządów, dyrektorzy finansowi oraz specjaliści z obszaru marketingu i komunikacji klubów PKO Bank Polski Ekstraklasy. Na zaproszenie Ekstraklasy SA obecni byli też przedstawiciele klubów 1. Ligi, a także po raz pierwszy – reprezentanci klubowego środowiska piłki nożnej kobiet. Gośćmi Ekstraklasy byli też przedstawiciele Polskiego Związku Piłki Nożnej wraz z Prezesem Cezarym Kuleszą.

W ramach dorocznej konferencji szkoleniowej Ekstraklasa przygotowała bogaty program merytoryczny podzielony na bloki tematyczne. Wykłady i warsztaty poprowadzili eksperci zarządzania klubami piłkarskimi, szkolenia piłkarskiego, prawnicy, specjaliści z dziedziny strategii sprzedażowych, badań i marketingu, zaangażowania kibiców, ale też najnowszych technologii wykorzystywanych w profesjonalnym sporcie.

- Coroczne spotkanie z klubami to bardzo ważny dzień w kalendarzu Ekstraklasy SA. Omawiamy tematy kluczowe dla rozwoju ligi, planujemy różnego rodzaju projekty, a także rozwijamy kompetencje w wielu obszarach na poziomie klubów, korzystając z doświadczeń najlepszych ekspertów. Od kilku lat, oprócz klubów PKO Bank Polski Ekstraklasy, na konferencji gościmy kluby I Ligi, a w tym roku również przybyły do nas kluby i przedstawiciele klubowego środowiska piłki kobiet. Piłka kobieca ma bardzo dobre perspektywy i zyskuje coraz większe znaczenie w światowym futbolu, tym bardziej chcemy wesprzeć rozwój piłki kobiecej Polsce, m.in. dzieląc się doświadczeniem i wiedzą – mówi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.

- W ostatnich dniach miałem zaszczyt reprezentować Pogoń Szczecin podczas wspólnego spotkania klubów Ekstraklasy, I Ligi i PZPN w Jachrance. Omówiliśmy nadchodzącą umowę telewizyjną z Canal+ i potencjalnych nowych operatorów streamingowych, wyniki finansowe na koniec roku, nowe finansowanie akademii przez Ministerstwo Sportu, umowę Double Pass dotyczącą rozwoju i edukacji zawodników, a także nowe przepisy pracownicze dla zawodników i klubów. To była wielka przyjemność spotkać się ze wszystkimi przedstawicielami i porozmawiać o przyszłości polskiej piłki nożnej - podzielił się swoimi spostrzeżeniami w portalu X CEO Pogoni, Tan Kesler.

Na tegorocznej konferencji klubów Ekstraklasy swoje prelekcje wygłosili m.in. klubowi eksperci z Europy. O rozwijaniu marki klubowej opowiadał Afram Kakur, czyli Brand Director z VfB Stuttgart. Ashley Kirby i Chris Samson, zajmujący się marketingiem w Southampton F.C., wygłosili prelekcję nt. budowania lojalności kibiców, natomiast Milan Zavřel, szef marketingu departamentu kobiecego w Sparcie Praga podzielił się doświadczeniami nt. rozwijania kobiecej drużyny przez czeski klub. Swoje wystąpienie na temat współpracy drużyny męskiej i kobiecej w Lechu Poznań miał też Wojciech Tabiszewski. Ponadto Daria Wollenberg przedstawiła prezentację dotyczącą spójnego wizerunku klubu piłkarskiego na przykładzie Górnika Zabrze.

Wśród gości konferencji Ekstraklasy znaleźli się też przedstawiciele Double Pass, firmy prowadzącej program rozwoju szkolenia w Ekstraklasie i I Lidze. Omawiane były kwestie zmian prawnych, podatkowych, licencyjnych czy terminarzowych. Kluby spotkały się też z przedstawicielami PZPN oraz Piotrem Borysem Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Swoje wystąpienia mieli również partnerzy Ekstraklasy: Canal+, PKO Bank Polski, adidas i SportZoo.

Superbet

DOŁĄCZ DO NAS NA WHATSAPP! KLIKNIJ TUTAJ!

Autor: Daniel Trzepacz
Żródło: własne/Ekstraklasa SA
Wyświetleń: 4487

Uwaga!

Dla lepszego doświadczenia użytkowników komentarze są początkowo niewidoczne. Kliknij „Zobacz komentarze", aby je pokazać i dołączyć do rozmowy.