Od początku października Pionem Sprzedaży kieruje Łukasz Biwan. – Zakasaliśmy rękawy i myślę, że widać już pierwsze efekty prac – mówi nowy dyrektor pionu. – To jednak dopiero wierzchołek góry lodowej, a przed nami ogrom wyzwań.
Pion odpowiedzialny m.in. za prowadzenie klubowego Fanshopu, sprzedaż detaliczną odzieży i akcesoriów, czy obsługę sklepu internetowego przechodzi od początku miesiąca zmiany w kilku obszarach. Jednocześnie nowy szef pionu na starcie swojej pracy zadeklarował, że regularnie będzie dzielił się ze społecznością kibicowską postępami i informacjami życia pionu.
– Chcę, żeby zainteresowani kibice wiedzieli, czym się zajmujemy, jakie kluczowe decyzje podjęliśmy i z czego one wynikają – mówi Łukasz Biwan. – A jeśli zdarzy nam się popełnić istotny błąd, to też o nim powiemy, nie czekając aż wyłapie go ktoś inny i nam wytknie. Myślę, że miesiąc to dobry czas na pierwsze podsumowanie. Nie obiecuję, że kolejne będzie po następnym miesiącu, będzie to uzależnione od prac i projektów, które prowadzimy. Początek był jednak na tyle gorący, że warto opowiedzieć o kilku kwestiach.
MAGAZYN:
- Zainwestowaliśmy ponad 40 tysięcy złotych w stworzenie drugiego stanowiska do personalizacji trykotów meczowych. Czekamy, aż dotrze do nas sprzęt (m.in. specjalistyczna prasa, ale także komputer i niezbędne oprogramowanie). To wszystko ma prowadzić do tego, by kibic zamawiający personalizowaną koszulkę meczową otrzymywał ją zdecydowanie szybciej, niż dotąd.
- Dokonaliśmy niezbędnej inwentaryzacji, by mieć dokładną, rzetelną i aktualną wiedzę na temat stanów magazynowych. Efektem bezpośrednim jest to, że mamy uporządkowane stany, a pośrednim zmiany organizacji pracy w zakresie przyjęcia towaru i przekazywania go do dalszej dystrybucji.
- Zatrudniliśmy drugiego specjalistę do spraw obsługi magazynu. Wcześniej mieliśmy jedną osobę pracującą na takim stanowisku, natomiast widzę konieczność zwiększenia mocy przerobowych w tym właśnie miejscu.
FANSHOP NA STADIONIE:
- Po analizie ruchu w sklepie skróciliśmy czas jego funkcjonowania o godzinę. Od pewnego czasu jesteśmy otwarci nie do g. 20.00, a do g. 19. Po godzinie dziewiętnastej sklep odwiedzało bardzo mało kibiców, więc zmiana godzin otwarcia nie wpłynęła negatywnie na obroty. Od kibiców także nie otrzymaliśmy sygnałów, że ta zmiana jest dla nich niekorzystna.
- Dokonaliśmy pewnych zmian w zakresie aranżacji stadionowego Fanshopu. Mam na myśli układ ekspozycji, meble, czy zaktualizowane grafiki, które stanowią jego wystrój. Od kibiców mamy sporo głosów, że po zmianach miejsce jest bardziej przyjazne dla odwiedzających.
- Pracujemy nad podniesieniem jakości obsługi. Chcemy zwiększyć wydajność w dniu meczowym, wprowadzić obsługę w strefie przymierzalni. M.in. w tym celu zatrudnione zostały nowe osoby na stanowiska związane z obsługą w sklepie.
PRODUKTY:
- Zaprojektowaliśmy i zamówiliśmy już całą kolekcję świąteczną. W tej chwili nie ma zagrożenia, żebyśmy nie wystartowali w założonym terminie. Wygląda na to, że po raz pierwszy w historii klubu kibice będą mogli nabyć produkty świąteczne jeszcze w listopadzie. Choć nie ukrywam, że docelowo chciałbym, by tego typu linia była dostępna jeszcze nieco wcześniej.
- Zamówiliśmy nowe modele bluz, t-shirtów, koszulek typu polo, szali i czapek. Część z produktów już do nas dotarła i będą sukcesywnie poszerzać naszą ofertę. Staramy się też na bieżąco komunikować o nowościach, przykładem może być chociażby ostatnia akcja z informacją w dopiero otwartym kanale klubowym WhatsApp. W najbliższych dniach i tygodniach kibice mogą liczyć na trochę nowości z naszej strony.
- Złożyliśmy w Capelli Sport zamówienie na następny sezon. Dotyczy ono m.in. koszulek meczowych na sezon 2023/24. Zamówienie ma swoje ograniczenia, gdyż niezwłocznie po otrzymaniu towaru musimy za niego zapłacić. Racjonalizujemy je, biorąc pod uwagę bieżące możliwości finansowe klubu. Natomiast mamy też już wypracowane pewne schematy, dzięki którym w odpowiednim momencie możemy dokonywać zamówień uzupełniających.
- Zamierzamy częściej oferować kibicom możliwość zamówień w formie preorderowej. W założeniu dotyczyć mają mniej popularnych świąt i okazji, jak np. Dni Babci i Dziadka, różnego rodzaju rocznice, czy akcje związane z poszczególnymi zawodnikami. Tego typu produkty będzie można wcześniej zamówić on-line, natomiast nie będą dostępne stacjonarnie. Te okazjonalne produkty cieszą się mniejszą popularnością. Forma preorderowa pozwala nam optymalizować koszty, a zarazem nie musimy rezygnować z tworzenia niesztampowych wzorów.
INNE DZIAŁANIA:
- Wspólnie z Pionami Komunikacji i PR oraz Marketingu i Ticketingu udało się przeprowadzić trzy akcje promocyjne: „Przybij piątkę” po meczu z Cracovią (przyczyniła się do wzrostu o 21% liczby odwiedzających sklepu, w porównaniu do średniej dziennej), dzień chłopaka (wyprzedano nakład promocyjnego t-shirtu) oraz preorder na koszulkę z okazji 1. rocznicy otwarcia stadionu (produkt zakupiło 167 kibiców).
- Osoby odwiedzające sklep mogą skorzystać ze specjalnej ekspozycji wyprzedażowej. Trafiają tam różne towary, często „z długą brodą”, których nie chcemy już magazynować i naprawdę mocno je przeceniamy. Dla przykładu, to chociażby koszulki retro z pierwszego wypustu, które na stanie mieliśmy już wyłącznie w rozmiarach 4XL. Pomysł się przyjął, bo produkty trafiające na wyprzedaż szybko znajdują swoich nabywców.
- Planujemy regularnie poszerzać asortyment. Pracujemy nad nowymi produktami, jak koce, pościel, różne pudełka, czy karty zawodnicze. Część z nich została już zamówiona, w przypadku innych otrzymujemy prototypy i sprawdzamy ich jakość. Kolejne są na etapie projektowania.
- Odwiedziliśmy w Rzgowie Centrum Hurtowe Ptak. Ja wiem, że wielu kibicom to nazwisko nie kojarzy się dobrze, natomiast nie da się ukryć, że to właśnie tam w jednym miejscu wystawia się najwięcej w Polsce hurtowników, z którymi mieliśmy okazję do bezpośredniego spotkania. Dzięki temu zdobyliśmy kontakty do potencjalnych nowych dostawców, ale też zapoznaliśmy się z obecnymi trendami produkcyjnymi.
- Pracujemy także nad nowym sklepem internetowym. Jest to temat, który przejąłem po poprzedniku i będę go kontynuował. Sklep chciałbym wdrożyć na początku 2024 roku. Obecnie jesteśmy na etapie prac programistycznych oraz graficznych.
Komentarze w serwisie www.PogonSportNet.pl zamieszczane przez jego użytkowników są ich prywatną opinią. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli jednak administratorzy dostrzegą naruszanie dóbr osobistych, zmuszeni będą do usunięcia komentarza, a w przypadku powtarzania się sytuacji, zablokowania konta użytkownika.
Trwa ładowanie komentarzy...