Aktualności

  • Przychody rosną. Pogoń na 9 miejscu w Ekstraklasie

Sezon 2015/2016 był dobry pod względem przychodów sportowych. Kluby Ekstraklasy łącznie po raz pierwszy w historii zbliżyły się do bariery 500 mln zł.  Podczas gdy w 2014 r. klub o największym spadku przychodów zanotował stratę o prawie 10 mln zł, to w 2015 r. największy spadek wynosił 2 mln zł. W najnowszej edycji raportu Deloitte większość klubów zanotowała wzrost przychodów, a spadki nie są tak drastyczne, jak w poprzednim roku.


Wśród klubów występujących na boiskach Ekstraklasy wzrost przychodów zanotowało dziesięć drużyn: Legia Warszawa, Lech Poznań, Lechia Gdańsk, Wisła Kraków, Pogoń Szczecin, Cracovia Kraków, Jagiellonia Białystok, Ruch Chorzów, Piast Gliwice, Górnik Łęczna. Spadek łącznych analizowanych przychodów zanotowały: Zagłębie Lubin, Śląsk Wrocław, Górnik Zabrze, Korona Kielce oraz Podbeskidzie Bielsko-Biała.

W 2015 r. wzrost zanotowały wszystkie trzy kategorie przychodów. Przychody z transmisji wzrosły o 30,8 mln zł, przychody z dnia meczu o 16,63 mln zł, natomiast przychody komercyjne o 23,53 mln zł.

Kluczową pozycją notującą jednocześnie największy wzrost są przychody komercyjne. W tegorocznym raporcie jedenaście spośród wszystkich klubów zanotowało w strukturze przychodów najwyższe przychody właśnie od sponsorów i z działalności komercyjnej. Drugą co do wielkości kategorią są przychody z tytułu transmisji, które w 2015 r. osiągnęły poziom 162 mln zł. 

Przychody z tytułu transmisji zanotowały najwyższy spośród wszystkich analizowanych kategorii wzrost w przeciągu ostatnich lat. Tegoroczne dobre wyniki to efekt nowej umowy na transmisje meczy ligowych oraz udziału Lecha Poznań i Legii Warszawa w rozgrywkach grupowych Ligi Europy.

Każdy z klubów ma różne możliwości finansowania działalności, co ma odzwierciedlenie w strukturze przychodów. Przyjmuje się, że optymalną sytuacją dla klubu jest zrównoważony budżet, ponieważ taka sytuacja pozwala lepiej zabezpieczyć stabilny poziom przychodów klubu, nie uzależniając się np. od jednego źródła przychodów. Pod tym względem najlepiej wypadają: Legia Warszawa i Lech Poznań, a najgorzej kluby niemające strategicznego sponsora, o przewadze przychodów z tytułu transmisji. W minionym roku były to: Korona Kielce, Górnik Zabrze i Podbeskidzie Bielsko-Biała.

Ranking polskich klubów piłkarskich na podstawie przychodów w 2015 roku:

1. Legia Warszawa 108 mln zł
2. Lech Poznań 78
3. Lechia Gdańsk 45
4. Wisła Kraków 30
5. Zagłębie Lubin 29
6. Cracovia Kraków 29
7. Piast Gliwice 26
8. Śląsk Wrocław 26
9. Pogoń Szczecin 25
10. Jagiellonia Białystok 22
11. Ruch Chorzów 18
12. Górnik Zabrze 14
13. Górnik Łęczna 14
14. Podbeskidzie Bielsko Biała 11
15. Korona Kielce 11
16. Bruk-Bet Termalica Nieciecza 8*
*- Termalica odmówiła uczestnictwa w badaniu, wartość szacunkowa.

PEŁNY RAPORT NA SLAJDACH PONIŻEJ

tekst alternatywny

DOŁĄCZ DO NAS NA WHATSAPP! KLIKNIJ TUTAJ!

Autor: Daniel Trzepacz
Żródło: marketing-news.pl/Deloitte
Wyświetleń: 6703
tekst alternatywny

Komentarze w serwisie www.PogonSportNet.pl zamieszczane przez jego użytkowników są ich prywatną opinią. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli jednak administratorzy dostrzegą naruszanie dóbr osobistych, zmuszeni będą do usunięcia komentarza, a w przypadku powtarzania się sytuacji, zablokowania konta użytkownika.

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zarejestruj się lub zaloguj tutaj.


Trwa ładowanie komentarzy...